19 grudnia 2024

W Europie sprzedano milion egzemplarzy
Toyoty C-HR

Klienci docenili odważny design crossovera i nowatorskie rozwiązania

W Europie sprzedano już milion egzemplarzy Toyoty C-HR. Crossover ten został zaprojektowana z myślą o europejskich kierowcach. Druga generacja modelu – w zależności od rynku – jest dostępna z nowoczesnymi napędami hybrydowymi piątej generacji lub w wersji Plug-in Hybrid.

 

Toyota C-HR na europejskim rynku debiutowała w 2016 roku. Od tego czasu sprzedano już milion egzemplarzy tego crossovera. Zarówno w Europie, jak i w Polsce model ten cieszy się dużą popularnością. Jego odważny design i nowoczesne technologie docenili klienci stawiający na styl, jakość i radość z codziennej jazdy.

Europejski projekt, innowacyjne rozwiązania i zaawansowane technologie

Warto podkreślić, że druga generacja Toyoty C-HR to w pełni europejski projekt. Crossover został zaprojektowany i opracowany w europejskim centrum technicznym Toyoty w Zaventem przez lokalnych projektanów i inżynierów. W Europie, a mianowicie w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), są też produkowane baterie do wersji PHEV.

Druga generacja Toyoty C-HR jest dostępna zarówno z zaawansowanymi napędami hybrydowymi piątej generacji o mocy 140 KM i 197 KM (w tym również w wersji z napędem na cztery koła AWD-i), jak i z napędem typu plug-in. Ten ostatni oferuje zasięg do 66 km w trybie elektrycznym (WLTP), a w warunkach miejskich – nawet do 100 km (WLTP EAR City). Po wyczerpaniu baterii napęd automatycznie przełącza się w tryb hybrydowy, łącząc elastyczność i oszczędność, co sprawia, że auto sprawdza się w każdych warunkach.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid znacząco się przyczyniła do wzrostu sprzedaży hybryd plug-in Toyoty w Europie w tym roku, który wyniósł 93%. 

Dynamiczna jazda i nowoczesny design

Dzięki ulepszonej platformie TNGA zapewniającej wyższą sztywność nadwozia i mniejszą masę pojazdu nowa Toyota C-HR zachowuje swoje dynamiczne właściwości jezdne. Komfort i precyzję prowadzenia poprawiono poprzez wprowadzenie w wersjach Plug-in Hybrid oraz GR SPORT przednich amortyzatorów ZF Sachs z systemem FSC. Udoskonalono również właściwości aerodynamiczne auta.

Zrównoważony rozwój

Druga generacja Toyoty C-HR wyróżnia się mniejszym wpływem na środowisko dzięki zastosowaniu materiałów z recyklingu oraz technologii obniżających emisje CO2 w procesie produkcji. We wnętrzu znajdziemy nowoczesne, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, które można dostosować do nastroju, oraz bezramkowy dach panoramiczny, który zwiększa komfort podróżowania.

W nowym crossowerze zaawansowane technologie łączą się z dynamiczną stylistykę, umacniając pozycję marki na drodze do pełnej elektryfikacji.