Wszystko, co musisz wiedzieć o ładowaniu dostępne w aplikacji MyToyota
-
Sprawdź stan naładowania
Monitoruj poziom naładowania baterii
i aktywuj ładowanie zdalnie z telefonu. -
Zaplanuj ładowanie
Ustal harmonogram ładowania. Określ czas wyjazdu, a ładowanie rozpocznie się automatycznie, aby osiągnąć pożądany poziom naładowania przed podróżą.
-
Dane na temat podróży
Przejrzyj analizę każdej podróży, aby sprawdzić, jak hamowanie
i przyspieszanie wpływa na zużycie paliwa. -
Publiczne ładowanie
Użyj aplikacji MyToyota, aby zlokalizować najbliższe stacje ładowania.
-
Find the right charger for you
Toyota HomeCharge
Domowa stacja ładująca sprawia, że ładowanie Twojej Toyoty staje się prostsze i bardziej wygodne. Urządzenie to jest w pełni zintegrowane z aplikacją MyToyota i Twoim samochodem, zapewniając pełną kontrolę, gdziekolwiek jesteś. Umożliwia ona zarządzanie użytkownikami, zdalne ładowanie, czy śledzenie sesji ładowania. Pozwala również ustalić harmonogram ładowania lub zaplanować ładowanie w godzinach najlepiej dopasowanych do Twojej instalacji elektrycznej (np. taryfy czy instalacji fotowoltaicznej).
Odpowiednia ładowarka i akcesoria do ładowania domowego
Stylowe, bezpieczne i przyszłościowe akcesoria oferują najwyższą jakość i niezawodność, co czyni je doskonałym partnerem dla zelektryfikowanych pojazdów Toyoty.
Porady dotyczące maksymalizacji zasięgu w trybie EV w Twojej Toyocie z napędem elektrycznym
-
Płynna jazda
Rozważne korzystanie z pedału gazu, w tym jazda z mniejszą prędkością i delikatne przyspieszanie, może przyczynić się do zwiększenia zasięgu Twojego auta. Z kolei bardziej dynamiczne podróżowanie sprawi, że bateria w samochodzie będzie się szybciej rozładowywała. Czasami zasięg może również ulec zmianie przez czynniki zewnętrzne takie jak temperatura czy wiatr.
-
Optymalizuj zasięg swojego samochodu
Wybór trybu jazdy Eco wpływa pozytywnie na zasięg, zmieniając charakterystykę napędu (np. odłączając tylny silnik w napędzie XMODE, gdy nie jest potrzebny). Wykorzystaj do tego tryb zwiększonego odzyskiwania energii z hamowania – Regenerative Boost, który pozwoli szybciej ładować baterię pojazdu w trakcie hamowania.
-
Nie ogrzewaj ani nie schładzaj wnętrza za bardzo
Intensywne grzanie i korzystanie z klimatyzacji sprawia, że bateria w naszym samochodzie szybciej się rozładowuje. W okresie zimowym korzystaj z podgrzewanych foteli, podgrzewanej kierownicy oraz ogrzewania promiennikowego gdyż są to bardziej energooszczędne rozwiązania niż jazda z włączonym ogrzewaniem. Gdy potrzebujesz uruchomić ogrzewanie lub klimatyzację warto jest skorzystać z dedykowanego trybu Eco, bądź podgrzać/schłodzić pojazd podczas ładowania poprzez aplikację MyToyota.
Najczęściej zadawane pytania
- Wszystko o ładowaniu
Wszystkie samochody hybrydowe Toyoty nie wymagają ładowania. Łącząc moc wysoce wydajnego silnika benzynowego i dwóch lub trzech silników elektrycznych, hybrydy Toyoty mogą ładować się same podczas jazdy, postoju, zwalniania lub hamowania. Możesz pokonywać krótkie dystanse, korzystając wyłącznie z trybu EV, a jednocześnie nie musisz martwić się o zasięg – napęd hybrydowy sam dba o utrzymanie optymalnego poziomu naładowania baterii.
Ładowanie Toyoty z napędem elektrycznym jest bezpieczne, wygodne i proste. Możesz to robić w domu, korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego i dostarczonego kabla do ładowania lub za pośrednictwem Toyota HomeCharge. Możesz także skorzystać ze stacji szybkiego ładowania, które bez problemu znajdziesz i odblokujesz za pośrednictwem Toyota Charging Network.
Warto pamiętać jednak, że po naładowaniu baterii do 100% funkcja regulacji hamowania odzyskowego (Regeneration Boost) może być niedostępna, więc warto zakończyć ładowanie wcześniej, jeśli chcemy korzystać z pełnej rekuperacji i wydłużyć żywotność klocków oraz tarcz hamulcowych.
Dodatkowo, czas ładowania prądem stałym (DC) w zakresie 80%-100% trwa znacznie dłużej niż ładowanie od 10% do 80% stanu naładowania baterii, więc odłączenie samochodu przed pełnym naładowaniem może także pomóc zaoszczędzić czas.
* Emisje mogą być związane z różnymi aspektami cyklu życia samochodu (w tym z jego produkcją), produkcją energii elektrycznej i codziennym użytkowaniem.
§ Napęd samoładującej się hybrydy składa się z silnika spalinowego i jednego lub kilku silników elektrycznych, które współpracują ze sobą. Silnik zwiększa wydajność i jednocześnie pracuje jako generator, przekształcając nadwyżkę energii w ładunek elektryczny, zmniejszając tym samym zużycie paliwa.
◊ Zelektryfikowane samochody są napędzane jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi. Niektóre z nich, w tym hybrydy i hybrydy typu plug-in, są również wyposażone w silnik spalinowy. Inne, takie jak Toyota bZ4X, są całkowicie elektryczne.
** Emisje mogą być związane z różnymi aspektami cyklu życia samochodu (w tym z jego produkcją), produkcją energii elektrycznej i codziennym użytkowaniem.
§§ W zależności od dostępności w kraju i umowy na dostawę prądu.
◊◊ W celu zapewnienia efektywności ładowania i zachowania akumulatora w jak najlepszej kondycji przez cały okres eksploatacji pojazdu, moc szybkiego ładowania Toyoty bZ4X może zostać tymczasowo ograniczona (na około 24 h) po odbyciu czterech sesji ładowania w ciągu tego samego dnia (tj. uzupełnienia energii od 10% do 80% stanu naładowania).
*** Podane czasy ładowania mogą się różnić w zależności od czynników zewnętrznych (np. typ i stan stacji ładowania, temperatura otoczenia). Dane te podano wyłącznie w celach porównawczych.